Håndverk, design og produktutvikling.

"For meg handler håndverk og kreativitet om å løse problemer og få ting til å bli slik som jeg vil" Elev, HDP

Håndverk, design og produktutvikling passer for deg som ønsker kunnskap om norske tradisjonelle håndverksfag innenfor tekstil, tre, metall, horn og leire. Gjennom praktisk arbeid og bruk av materialer, verktøy og håndverksteknikker vil du utvikle håndlag og forståelse av skapende arbeidsprosesser og fagenes egenart.

Godalen videregående skole er den eneste skolen i Rogaland som tilbyr dette utdanningsprogrammet. Håndverk, design og produktutviklingsutdanningen er en døråpner for 52 ulike tradisjonelle håndverksfag, Vi er også den eneste skole i Rogaland som tilbyr vg2 søm og tekstilhåndverk, og vg3 Kjole- og draktsyerfaget.