Mål:
Dette prosjektet har som mål å utvikle et 27-timers/1 mikrokreditt kurs for lærere om hvordan man kan tenke INKLUDERING med umotiverte og marginaliserte elever i akademiske fag med yrkesrettet opplæring gjennom innovative praktiske leksjoner. Målet er å øke elevenes motivasjon og inkludering i yrkesrettet opplæring ved at lærerne går bort fra tradisjonell forelesning og over til en innovativ, elevaktiv læringsmetode i alle fag.
Hvilke aktiviteter vil vi gjennomføre:
1. Samle inn og teste ulike metodikker i partneres klasser i planleggingsfasen
2. Utvikling av kursmateriell på 9 språk (27 timer/1 mikrokreditt)
3. Testing av kurset på minst 300 elever i 9 yrkesfaglige skoler med 80 ansatte
4. Gjennomføre pilotutprøving av utviklet materiell
5. Gjennomføre sprednings arrangementer i 9 land for å nå minst 500 personer
6. To kortvarige kurs for lærere i metodikken
7. Utvikle en GDPR-kompatibel selvvurderingsapp for elever
9. Deling av god praksis
Partnere i prosjektet:
